Jeśli jesteś w obliczu menopauzy, to może warto rozważyć zastosowanie hormonalnej terapii zastępczej, lub HRT. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się kilka powodów, dlaczego należy stosować terapię hormonalną dla menopauzy.

Trudno byłoby Ci znaleźć kobietę, która jest podekscytowana przejściem przez menopauzę. Możesz być gotowa na koniec miesiączki, ale menopauza przychodzi z większą ilością objawów. Dodatkowo, objawy te występują znacznie częściej niż miesiączka.

Nikt nie może zapobiec wystąpieniu menopauzy. Istnieje jednak sposób, aby zmniejszyć większość lub wszystkie objawy w tym samym czasie: hormonalna terapia zastępcza. Jeśli rozważasz terapię hormonalną dla menopauzy, może być więcej korzyści niż zdajesz sobie sprawę. Oto, co musisz wiedzieć.

Korzyści z terapii hormonalnej w menopauzie

Chociaż nie jest to bez ryzyka, hormonalna terapia zastępcza ma wiele korzyści. Począwszy od prostych udogodnień do obniżenia ryzyka poważnych chorób. Oto korzyści, które powinnaś rozważyć.

1. Mniej uderzeń gorąca

Dla wielu kobiet jest to pierwsza oznaka menopauzy - idziesz sobie spokojnie i nagle czujesz się jakbyś płonęła. Wydaje się, że zdarzają się one w najbardziej nieodpowiednich momentach.

Hormonalna terapia zastępcza może jednak zmniejszyć uderzenia gorąca. Nie ma gwarancji, że znikną one całkowicie, ale możesz oczekiwać, że staną się łagodniejsze i rzadsze.

2. Bardziej komfortowa pochwa

Twoja pochwa jest jednym z tych obszarów, które nie myślisz o bardzo często, dopóki nie ma coś nie tak. Kiedy menopauza się dzieje, wszystko wydaje się dostać out of whack.

Każda kobieta jest inna, ale wiele doświadczyć suchość, swędzenie, i / lub pieczenie w obszarze pochwy podczas menopauzy. Podczas gdy jest to niewygodne na bieżąco, ten problem może sprawić, że seks wręcz bolesne.

Hormonalna terapia może normalizować hormony, które kontrolują środowisko pochwy, utrzymując komfort i pozwalając nadal cieszyć się życiem seksualnym.

3. Mniej nocnych potów

Wszystko, co ktoś musi zrobić, aby zobaczyć dowody menopauzy jest porównać, jak często myć swoje arkusze teraz do tego, jak często mył je dziesięć lat temu. Budzenie się w środku nocy oblane potem nigdy nie jest przyjemnym przebudzeniem.

Podobnie jak inne objawy menopauzy, nocne poty są produktem ubocznym zmian hormonalnych menopauzy. Oznacza to, że hormonalna terapia zastępcza może ograniczyć je do minimum.

4. Ochrona przed osteoporozą

Czy wiesz, że około połowa kobiet po 50. roku życia złamie kość z powodu osteoporozy? Utrata kości to problem, z którym boryka się wiele kobiet, a menopauza jest głównym winowajcą.

Hormonalna terapia zastępcza wykazała, że poprawia gęstość mineralną kości. Zmniejsza to wpływ osteoporozy i minimalizuje złamania kości.

5. Mniej objawów emocjonalnych

Pod pewnymi względami, emocjonalne objawy menopauzy mogą być najgorsze. Wpływają one na zdolność do bycia szczęśliwym i cieszyć się dniami. Niektóre kobiety doświadczają ekstremalnych wahań nastroju, podczas gdy inni uważają, że menopauza przynosi depresję. Wiele kobiet doświadcza obu objawów w różnym czasie.

Terapia hormonalna stabilizuje poziom hormonów. To zmniejsza emocjonalne skutki menopauzy bez potrzeby stosowania leków na zdrowie psychiczne.

6. Mniej objawów ze strony układu moczowego

Dla wielu kobiet, menopauza przynosi objawy ze strony układu moczowego, takie jak zwiększona częstotliwość oddawania moczu. Istnieją dowody na związek pomiędzy menopauzą a pęcherzem nadreaktywnym.

Częste wizyty w toalecie mogą przerwać każde spotkanie towarzyskie. Wiele kobiet w okresie menopauzy nie odważy się wyjść na długą wycieczkę lub cieszyć się innymi sytuacjami, w których możliwości skorzystania z łazienki są ograniczone. Terapia hormonalna może zmniejszyć częstotliwość oddawania moczu w okresie menopauzy.

7. Lepszy sen

Jednym z najbardziej frustrujących problemów związanych z menopauzą jest to, że jej objawy nie ustają podczas snu. Pomiędzy nocnymi potami, częstotliwością oddawania moczu i innymi dolegliwościami, trudno jest uzyskać solidną noc snu.

Hormonalna terapia zastępcza może nie wpływać bezpośrednio na sen, ale zmniejsza objawy, które ograniczają sen.

8. Lepsze życie seksualne

Dyskomfort pochwy odbiera wielu kobietom w okresie menopauzy zdolność do cieszenia się seksem. Niektóre kobiety również znaleźć, że zmagają się z brakiem podniecenia lub zainteresowania seksualnego podczas menopauzy, nawet jeśli nie mają objawy pochwy.

Jeśli chcesz cieszyć się młodzieńczy duch seksu, hormonalnej terapii zastępczej może zwiększyć swoje libido. Może również zmniejszyć suchość pochwy lub inny dyskomfort pochwy, dzięki czemu seks jest bardziej przyjemny.

9. Niższe ryzyko zachorowania na raka jelita grubego

Hormonalna terapia zastępcza robi więcej niż tylko zmniejszenie objawów menopauzy. Istnieją dowody na to, że terapia hormonalna może zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka jelita grubego.

Należy pamiętać, że dzieje się tak tylko w przypadku niektórych rodzajów terapii hormonalnej. Kobiety, które przeszły histerektomię, otrzymują wyłącznie estrogeny. Jednak u kobiet, które mają macicę, sam estrogen może niebezpiecznie zwiększyć wzrost tkanki macicy. W przypadku tych kobiet hormonalna terapia zastępcza obejmuje zarówno estrogen, jak i progesteron. To właśnie to drugie połączenie wydaje się zmniejszać ryzyko zachorowania na raka jelita grubego.

10. Mniej migren

Niektóre kobiety, zwłaszcza te, które są już podatne na migreny, zgłaszają więcej migren podczas menopauzy. Może się to zdarzyć z powodu wahań hormonalnych.

Hormonalna terapia zastępcza, jednak, może ustabilizować swoje hormony, aby utrzymać dodatkowe migreny na dystans. Warto zauważyć, że to tylko wpływa na migreny, które są zwiększone przez menopauzę. Jeśli nie jesteś w okresie menopauzy, terapia hormonalna nie jest dobrą opcją leczenia migreny.

11. Mniejsze starzenie się skóry

Starzenie się skóry zdarza się każdemu, menopauza czy nie. Starzenie się skóry jest przede wszystkim spowodowane, gdy organizm produkuje mniej kolagenu, białka, które sprawia, że skóra jest jędrna i gładka.

Terapia hormonalna ma tę przyjemną zaletę, że zwiększa produkcję kolagenu. Oznacza to mniej zmarszczek, mniej starzenia się, a nawet lepsze gojenie się ran na skórze. Zawsze dobrze jest wyglądać młodziej bez konieczności stosowania zabiegów odmładzających skórę.

12. Potencjalnie niższe ryzyko demencji

Inną unikalną korzyścią hormonalnej terapii zastępczej jest to, że wydaje się, aby obniżyć ryzyko demencji. Obejmuje to chorobę Alzheimera, jak również demencję z innych przyczyn.

Podczas gdy dokładny związek nie jest znany, ta korzyść jest nic nie chcesz, aby odwrócić się plecami. Jednak ważne jest również, aby pamiętać, że terapia hormonalna jest bardziej środek zapobiegawczy niż metoda leczenia. Jeśli doświadczasz objawów demencji, powinieneś porozmawiać z lekarzem, który specjalizuje się w tej chorobie.

13. Możliwe obniżenie ryzyka chorób serca

Jednym z najczęstszych powodów, dla których ludzie są zaniepokojeni hormonalnej terapii zastępczej jest to, że niektóre dowody sugerują, że może podnieść ryzyko chorób serca. Jednakże, istnieje również wiele dowodów, że to robi coś przeciwnego.

Przede wszystkim, terapia hormonalna wydaje się zmniejszać ryzyko chorób serca, jeśli podejmie się ją wcześnie. Dowody pojawiają się u kobiet, które są poniżej 60 roku życia i które podejmują terapię hormonalną w ciągu dziesięciu lat od menopauzy.

Ważne jest również, aby pamiętać, że czynniki związane ze stylem życia, takie jak dieta, ćwiczenia fizyczne i waga, są nadal bardziej znaczącymi czynnikami ryzyka chorób serca. Ważne jest, aby zredukować te czynniki ryzyka niezależnie od tego, czy stosujesz hormonalną terapię zastępczą.

14. Potencjalny związek z utrzymaniem masy mięśniowej

Większość ludzi postrzega utratę mięśni jako nieuniknioną część procesu starzenia się. Z wiekiem trudniej jest nam budować mięśnie, a te, które mamy, mogą zanikać. Choć to prawda, menopauza może jeszcze bardziej przyspieszyć utratę mięśni.

Z drugiej strony, hormonalna terapia zastępcza może przeciwdziałać temu efektowi. Istnieją dowody na to, że terapia hormonalna może pomóc w utrzymaniu, a nawet wzmocnieniu siły i masy mięśniowej. Może również poprawić tkankę łączną wokół mięśni.

15. Dyskrecja

Dla niektórych kobiet jest to największy czynnik motywujący do stosowania hormonalnej terapii zastępczej. Objawy menopauzy nie są dokładnie tajemnicą. Kiedy ktoś widzi, że kobieta w pewnym wieku nagle się wachluje, przychodzi do śniadania oblana potem, albo wpada w nagłą huśtawkę nastrojów, od razu myśli o menopauzie.

Dotyczy to również młodszych kobiet, które mają przedwczesną menopauzę. Nagle wszyscy zaczynają zadawać pytania i jesteś wypytywana o całą swoją historię medyczną, czy miałaś histerektomię i dlaczego, i wiele innych.

Na szczycie pytań, każdy nagle staje się ekspertem od menopauzy. Opowiadają o leczeniu, które stosowali, jak ich babcia przeszła przez "zmianę", i wszystkie dziwne domowe sposoby, które mają. Wszystko to bez pytania.

Częścią piękna hormonalnej terapii zastępczej jest to, że usuwa ona lub zmniejsza te oczywiste oznaki menopauzy. Nagle wszyscy nie pytają cię o twój układ rozrodczy, a ty masz swobodę zachowania historii choroby dla siebie.

Skąd wiadomo, że hormonalna terapia zastępcza jest dla Ciebie odpowiednia?

Hormonalna terapia zastępcza może przynieść wiele korzyści, które pomogą Ci poczuć się i wyglądać młodziej. Powyższa lista to tylko punkt wyjścia. Wiele kobiet odkrywa, że terapia hormonalna pomaga im na bóle i dolegliwości, o których zapomniały, że je miały.

Niemniej jednak, jest to leczenie medyczne i nie jest to wybór, który powinnaś podejmować lekkomyślnie. Aby dowiedzieć się, czy terapia hormonalna jest dla Ciebie odpowiednia, skontaktuj się z naszymi ekspertami anti-aging. Możemy ocenić stan Twojego zdrowia, omówić objawy i ustalić, czy terapia hormonalna jest najlepszym sposobem na zaspokojenie Twoich potrzeb.