Wypełniacze skórne po pielęgnacji FAQ: Dr Rekha Tailor odpowiada na Twoje najbardziej popularne pytania

Wypełniacze skórne to niechirurgiczny zabieg kosmetyczny dodający objętości obszarom twarzy, nadający im odświeżony i bardziej młodzieńczy wygląd.

Jeśli właśnie miałaś/eś wypełniacze skórne lub myślisz o leczeniu, na tej stronie znajdziesz wszystkie porady dotyczące opieki pooperacyjnej, których potrzebujesz, ponieważ Dr. Rekha Tailor odpowiada na Twoje najczęstsze pytania.

Dermalne wypełniacze po pielęgnacji: dawkowanie i nie po zastosowaniu wypełniaczy kosmetycznych

Czy mogę przyjmować środki przeciwbólowe przed lub po wstrzyknięciu wypełniacza skórnego?

Zalecamy unikanie stosowania leków przeciwzapalnych przed i po zabiegu, ponieważ mogą one rozcieńczyć krew i zwiększyć ryzyko zaczerwienienia, obrzęku, krwawienia i zasinienia.

Ibuprofen i aspiryna to najbardziej znane leki przeciwzapalne. Jednak podczas konsultacji ważne jest, abyś dał nam znać, jakie leki przyjmujesz, abyśmy mogli doradzić ewentualne przeciwwskazania (sytuacje, w których należy unikać przyjmowania leków).

Jeśli lekarz zastosował miejscowy krem znieczulający, to normalne jest, że ból staje się coraz większy, ponieważ efekty działania tego kremu zanikają.

Jeśli odczuwasz ból, nałóż zimny okład na okolicę, aby zmniejszyć obrzęk.

Czy mogę ćwiczyć po zastosowaniu zastrzyków z wypełniacza skórnego?

Zalecamy odczekanie co najmniej tygodnia od momentu wstrzyknięcia wypełniaczy skórnych przed wykonaniem jakiegokolwiek uciążliwego wysiłku fizycznego - pozwoli to uniknąć ryzyka infekcji.

Nie należy wykonywać w tym czasie żadnych męczących ćwiczeń, ale zalecamy również unikanie jogi. Jest to spowodowane tym, że odwrócone pozycje, takie jak stelaże na głowie, mogą zwiększyć ryzyko wystąpienia siniaków i obrzęków.

Jak szybko można pić alkohol po zastosowaniu zastrzyków wypełniających skórę?

Chociaż picie alkoholu nie ma wpływu na długotrwałe rezultaty stosowania wypełniaczy skórnych, może zwiększać siniaki i obrzęki. Najlepiej unikać alkoholu przez co najmniej dwa dni po zabiegu.

Jak szybko po zastosowaniu wypełniaczy skórnych mogę latać?

Nie powinno być problemu z lataniem po zastosowaniu wypełniaczy. Chociaż istnieją pewne obawy, że zmieniające się ciśnienie powietrza w kabinie samolotu może mieć pewien wpływ, nie ma na to dowodów.

Jak szybko po zastosowaniu wypełniaczy kosmetycznych mogę się opalać?

Przez tydzień po zabiegu należy unikać opalania się, leżakowania i intensywnego ciepła (np. w saunach i łaźniach tureckich). Jeśli wyjdziesz na słońce, przez cały czas używaj kremów przeciwsłonecznych.

Należy również unikać wystawiania skóry na ekstremalne zimno przez tydzień po zabiegu.

Jak szybko po zastosowaniu wypełniaczy skórnych mogę dotknąć twarzy?

Nie dotykaj ani nie pocieraj leczonego miejsca przez co najmniej sześć godzin po zabiegu. Po tym czasie można delikatnie oczyścić okolicę i nałożyć lekki makijaż.

Czy mogę palić po wypełniaczach skórnych?

Tak, można palić bezpośrednio po zastosowaniu wypełniaczy (w tym wypełniaczy do ust). Palenie jest jednak bardzo szkodliwe dla zdrowia i choć nie wpłynie bezpośrednio na wyniki kuracji, to jednak nadal będzie wysychać i starzeć skórę.

Palenie zwęża naczynia krwionośne w zewnętrznych warstwach skóry. Ogranicza to przepływ krwi, co oznacza, że Twoja skóra nie otrzymuje tyle tlenu i nie otrzymuje tyle składników odżywczych. W dłuższej perspektywie czasowej, palenie może powodować zmarszczki, zwiotczenie, przebarwienia i plamy starcze.

Konkretne porady dotyczące stosowania wypełniaczy do ust można znaleźć na naszej stronie Lip Filler Aftercare FAQ z poradami Dr Rekha Tailor.

Czy jest jakaś konkretna rada dotycząca pielęgnacji wypełniacza policzków?

Najlepiej postępować zgodnie z ogólnymi zaleceniami dotyczącymi pielęgnacji wypełniaczy do policzków. Nie ma żadnych szczególnych zaleceń dotyczących pielęgnacji policzków, poza unikaniem stosowania makijażu przez pierwsze sześć godzin po zabiegu.

Czy jest jakaś szczególna rada dotycząca wypełniania koryta łzawiącego po pielęgnacji?

Nie ma szczególnych zaleceń dotyczących stosowania preparatów wypełniających skórę w rynienkach łzowych (pustych miejscach tuż pod oczami), dlatego należy przestrzegać ogólnych zaleceń dotyczących stosowania preparatów wypełniających twarz.

Możesz nałożyć korektor pod oczami, aby ukryć wszelkie siniaki w miarę gojenia się okolicy. Należy jednak unikać stosowania makijażu oczu przez pierwsze sześć godzin po zabiegu.

Ile czasu potrzeba, aby wypełniacze do twarzy się ustatkowały?

Może to potrwać do dwóch tygodni, aby wypełniacze ustąpiły miejsca.

Wypełniacze skórne po pielęgnacji: działania niepożądane i potencjalne powikłania

Jedynym sposobem na zmniejszenie ryzyka wystąpienia efektów ubocznych po zastosowaniu wypełniaczy skórnych jest wybór wysoko wykwalifikowanego i doświadczonego lekarza.

Według jednego z badań pacjenci powinni wybrać lekarza, który posiada "szczegółową znajomość anatomii twarzy; indywidualną charakterystykę dostępnych wypełniaczy; ich wskazania, przeciwwskazania, korzyści i wady; oraz sposoby zapobiegania i unikania potencjalnych powikłań".

Jeden z czołowych brytyjskich niechirurgicznych specjalistów w dziedzinie kosmetyki, dr Rekha Tailor, jest praktykiem estetyki od ponad 14 lat i słynie z osiągania naturalnych rezultatów.

Więcej o kwalifikacjach i doświadczeniu Dr Tailor można przeczytać tutaj lub kontynuować poniżej, aby dowiedzieć się więcej o efektach ubocznych i potencjalnych powikłaniach wypełniaczy kosmetycznych.

Czy istnieje możliwość wystąpienia reakcji alergicznej na wypełniacze skórne?

W Health & Aesthetics stosujemy wypełniacze z kwasem hialuronowym i wypełniacze stymulujące kolagen. Kwas hialuronowy jest substancją występującą naturalnie w organizmie człowieka, więc reakcja na tę substancję jest niezwykle rzadka. Kolagenowe wypełniacze stymulujące (takie jak Radiesse) są produkowane z wapnia, który jest minerałem występującym naturalnie w organizmie, dlatego też reakcje na niego są bardzo rzadkie.

Bezpośrednio po zabiegu może wystąpić lekkie zaczerwienienie, obrzęk, tkliwość, blady wygląd pęcherzyków i uczucie swędzenia w leczonym obszarze. Te efekty uboczne są normalnym wynikiem zastrzyku i z reguły znikają stopniowo w ciągu 7-14 dni.

Czy powinienem spodziewać się bólu po wstrzyknięciu mi wypełniaczy skórnych w twarz?

Większość pacjentów nie będzie odczuwać bólu po wstrzyknięciu wypełniaczy skórnych. Niektóre osoby mogą jednak odczuwać lekki ból i/lub łagodne siniaki w miejscu wstrzyknięcia.

Jeśli doświadczysz bólu, siniaków lub obrzęku, możesz potraktować to okładem z lodem.

Przed wykonaniem zastrzyków nakładamy na to miejsce krem znieczulający miejscowo, aby ograniczyć do minimum ból podczas zabiegu. Sam wypełniacz zawiera pewne znieczulenie miejscowe zwane lidokainą2 - jest to środek znieczulający, który sprawia, że zabieg jest bardzo komfortowy.

Pacjenci mogą również poddać się zabiegowi przy użyciu lampy podczerwieni typu Dermalux, aby wspomóc gojenie i powrót do zdrowia.

Jeśli cierpię na zimne owrzodzenia, czy mogę mieć jeszcze wypełniacze skórne?

W przypadku wystąpienia w przeszłości przeziębień istnieje ryzyko, że wprowadzenie igły do skóry może aktywować wirusa przeziębień. Może to spowodować pojawienie się nowego przeziębienia lub ponowne pojawienie się poprzedniego.

Jak donosi amerykański Urząd ds. Żywności i Leków (FDA)3 , ryzyko pojawienia się wypełniaczy skórnych powodujących wybuch epidemii zimna jest bardzo niskie, bez względu na 1,45%.

Przed rozpoczęciem leczenia zalecamy przyjmowanie leków przeciwwirusowych. W przypadku przeziębienia należy skontaktować się z kliniką lub skonsultować się z lekarzem.

Jakie są niektóre z możliwych skutków ubocznych, których powinienem być świadomy?

Możliwe skutki uboczne obejmują:

• zaczerwienienie
  • opuchlizna
  • posiniaczenie lub przebarwienie
  • swędząca skóra
  • guzowata skóra
  • przedłużona jędrność
  • krwawienie
  • ropień
  • guzek lub ziarniniak (mały obszar stanu zapalnego)
  • miejscowa martwica (śmierć tkanek)
  • reakcja alergiczna

W rzadkich przypadkach może powstać strup w miejscu, w którym zastosowano leczenie, co może doprowadzić do powstania blizny.

Efektem może być również leczenie wokół oczu i górnej części twarzy:

• opuchlizna,
  • posiniaczenie
  • guzowata lub przebarwiona skóra
  • ropień bliznowaciejący
  • krwotok
  • podwójne widzenie lub utrata wzroku

Więcej informacji na temat skutków ubocznych wypełniaczy skórnych można znaleźć na stronie internetowej NHS.

Ogólne FAQ dotyczące wypełniaczy skórnych po pielęgnacji

Jak długi jest czas powrotu do zdrowia po zastosowaniu wypełniaczy skórnych?

U niektórych osób po zabiegu występują lekkie siniaki i obrzęki. Jeśli do tego dojdzie, można się spodziewać, że za tydzień lub dwa zużyje się. Po zabiegu obszar poddany zabiegowi będzie lekko zaczerwieniony, ale będzie to trwało tylko kilka godzin.

Pacjenci mogą szybko wyzdrowieć, jeśli po zastosowaniu wypełniaczy skórnych będą leczeni lampą na podczerwień. W firmie Health & Aesthetics pacjenci mogą zdecydować się na leczenie za pomocą lamp Dermalux, aby ułatwić im powrót do zdrowia.

Jak długo będą trwały wyniki iniekcji wypełniaczy skórnych?

Efekty działania wypełniaczy skórnych mogą utrzymywać się do 18 miesięcy, ale będą one różne u poszczególnych osób. Zależy to od Twojej skóry, obszaru, który leczyłeś oraz ilości i rodzaju użytego wypełniacza.

W firmie Health & Aesthetics stosujemy Juvederm Vycross, wysokiej jakości wypełniacz z kwasem hialuronowym, który wytrzyma do 18 miesięcy. Inne rodzaje wypełniaczy z kwasem hialuronowym nie utrzymują się tak długo. Juvederm Vycross uzyskuje długotrwały, naturalny wygląd i odczucie, niezależnie od tego, czy jest stosowany do unoszenia czy definiowania pewnych obszarów twarzy.

Rezultaty z czasem będą stopniowo zanikać, aż do powrotu skóry do poprzedniego stanu. Możesz zdecydować się na procedury "renowacji", aby zachować wygląd, który pomagają stworzyć wypełniacze skórne.

Jak długo trwa leczenie wypełniaczem skórnym?

Można oczekiwać, że wyniki zabiegu będą widoczne natychmiast. Jeśli wystąpi obrzęk, powinno to potrwać kilka tygodni, aby się uspokoić.

Jak mogę mieć pewność, że wyniki będą wyglądały naturalnie?

Prawdopodobnie zauważyłeś, przewijając się przez media społecznościowe, że wyniki stosowania wypełniaczy do twarzy, zwłaszcza wypełniaczy do ust, są od bardzo naturalnych do bardzo oczywistych.

W firmie Health & Aesthetics osiągamy bardzo naturalne rezultaty, stosując się do kodów MD, których pionierem był dr Mauricio de Maio, ekspert w dziedzinie wypełniaczy skórnych. Kody MD to zasadniczo wytyczne - zdefiniowane miejsca na twarzy, które dają najbardziej naturalne rezultaty po wstrzyknięciu wypełniaczy.

Więcej o kodach MD można dowiedzieć się tutaj i przeczytać dlaczego ta metoda leczenia jest najbezpieczniejszym i najbardziej precyzyjnym sposobem podawania wypełniaczy do twarzy.

Porozmawiaj ze swoim lekarzem o tym, jak osiągają oni naturalne rezultaty i poproś o obejrzenie przed i po zdjęciach swoich poprzednich pacjentów.

Zrzeczenie się odpowiedzialności

Należy pamiętać, że wyniki i doświadczenia związane z leczeniem mogą się różnić w zależności od pacjenta, biorąc pod uwagę takie czynniki, jak wiek, styl życia i historia choroby.